.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بمب های متحرکی که در شهر تردد می کنند!

خودروهای که به طور غیر اصولی و غیر استاندارد گازسوز می شوند، بمب هایی متحرکی هستند که در داخل شهرها تردد می کنند.

گاز مایع که به صورت مخفف ال پی جی نامیده می شود به طور عمده از دو ترکیب هیدروکربنی پروپان و بوتان تشکیل شده است. این گاز فاقد رنگ، بو و مزه است و در صورتی که حجم زیادی از آن استشمام شود، باعث مسمومیت و بیهوشی می شود که این مقدار با توجه به فیزیولوژی بدن انسان ها، متغیر است.

در سال های اخیر به دلیل بالا بودن نسبی انرژی حرارتی گاز ال پی جی، برخی افراد به نصب غیراستاندارد تجهیزات این گاز، بر روی خودروهای خود، روی آورده اند. استفاده از سوخت گاز مایع و سیلندرهای این گاز در خودروها، کاری غیر مجاز است چرا که در صورت کوچک ترین تصادف به خاطر مهار نبودن کامل سیلندر، احتمال پاره شدن شیلنگ و بروز حادثه های دلخراش وجود دارد.

گاز مایع بر خلاف گاز سی ان جی سنگین تر از هوا بوده و با نفوذ به اتاق خودرو، راننده متوجه آن نمی شود و با کوچک ترین جرقه، انفجار رخ می دهد.

محمدعلی رفیعی مدیرعامل سازمان آتش نشانی در این خصوص گفت: روزانه خودروهای گاز سوز زیادی در سطح کشور تردد می کنند که برخی از آن ها به دلیل ارزان بودن تجهیزات و هزینه ی نصب آن، قابل شارژ بودن به صورت دستی توسط سیلندرهای 11 کیلویی و عدم رعایت شرایط اصولی دوگانه سوز کردن همانند یک بمب متحرک حادثه ای ناگوار را در انتظار نشسته اند و آنچه در این میان موجب نگرانی است، نصب غیر استاندارد و غیر اصولی تجهیزات دوگانه سوز در برخی خودروها است.

وی با اشاره به وجود مواردی از انفجار در این گونه خودروها، ابراز امیدواری کرد: با تصویب قوانین مورد نیاز در این زمینه شرایط برخورد با خاطیان فراهم شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.